Klacht

Mochten er tijdens de revalidatieperiode klachten zijn ten aanzien van één of meerdere aspecten van de dienstverlening kan u hiervoor steeds terecht bij één van de medewerkers.

Klachten kunnen mondeling en/of schriftelijk worden geformuleerd. Alle klachten worden overgemaakt aan de directie van het C.A.R. Glorieux en opgenomen in een digitaal klachtenregister.

De klachtenprocedure kan als volgt worden samengevat:

  1. Na het ontvangen van de klacht wordt de zorggebruiker binnen de 7 kalenderdagen persoonlijk gecontacteerd om zicht te krijgen op de omstandigheden en verwachtingen.
  2. De klacht wordt onderzocht door de directie in samenwerking met de betrokken medewerkers of diensten. Afhankelijk van de ernst van de klacht wordt hierbij eventueel beroep gedaan op de ombudsdienst van het AZ Glorieux.
  3. Er wordt een antwoord geformuleerd binnen de 30 kalenderdagen na ontvangst van de klacht. Dit antwoord kan verder toegelicht worden via een rechtstreeks gesprek met de zorggebruiker en betrokken medewerkers of via een onrechtstreeks gesprek met de zorggebruiker en sociale dienst of directie.
  4. Indien het antwoord geen voldoening geeft aan de zorggebruiker die de klacht indiende, kan deze zich schriftelijk richten tot de ombudsdienst van het AZ Glorieux, alwaar de klacht op het directiecomité zal worden besproken.
  5. Indien de afhandeling van de klacht nog geen voldoening geeft aan de indiener, kan deze zich schriftelijk wenden tot de leidend ambtenaar van het Vlaams Agentschap zorg en gezondheid, afdeling geestelijke gezondheidszorg, Koning Albert II laan 35, 1030 Brussel.

Indien u een klacht heeft, kan u hiervoor contact opnemen met Anneleen Van de Putte of Christine De Sterck

U kan ook een klacht indienen bij de onafhankelijke ombudsdienst geestelijk gezondheidszorg via volgend contactformulier.

U kan ook steeds een klacht indienen via het Departement zorg via volgend contactformulier.